מיזם (פרויקט) מערכת ההסעה ההמונית באזור השרון המכונה - BRT נראה כי פרויקט ה - BRT הנו חשוב וההגיון הכלכלי והתחבורתי העומד מאחוריו סביר ונכון. אתר בושה עסק בהיבט אחד של הקמת מערכת ההסעה ההמונית - שהנו בחירת תוואי הדרך בתחומי מרכז העיר הרצליה. אם המיזם (פרויקט) כולו, מתבצע על-ידי משרד התחבורה, כמו שמתנהלת דררך בחירת התוואי, לא אתפלא אם דרך הקמת המיזם ותוצאותיו - תהיינה בעייתיות. כדרכנו, אנו לא נותנים לעובדות לבלבל אותנו. ואם משרד התחבורה בצד עיריית הרצליה, פועלים בדרך משונה, בלתי-סבירה בעליל בנושא בחירת תוואי הדרך במרכז העיר הרצליה, אנו יכולים בצדק, להטיל ספק בכך כי השיקולים של משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ, ושל יעל גרמן ראש העירייה הרצליה, אינם כולם ענייינייים ולא נאמר כי אולי אף חמור מכך. הסוגייה המעסיקה הנה לא רק מדוע נבחר רחוב סוקולוב בהרצליה, כמסלול התוואי של ה - BRT, אלא בעיקר, דרך בחירת התוואי וההתחמקות של משרד התחבורה, להעמיד לעיון הציבור את הבדיקות שכאילו נעשו בענין. מכאן, שהאפשרות כי בחירת התוואי הנה שגויה, הנה יותר מסבירה וכנראה היא נעשתה בלא בדיקות, מה שבעיננו חמור, הרבה יותר ממעשה שחיתות של גניבה או שוחד לא 'מזיקים'.
בחירת תוואי מערכת ההסעה, בתחומי העיר הרצליה, הוא בעל חשיבות עצומה להצלחת המיזם ולרווחת תושבי הרצליה. דרך התנהלות עיריית הרצליה, בראשות יעל גרמן בנושא, הנה בלתי נתפשת, על גבול השערוריה. אדישות של ראש העירייה (במקרה הטוב), העדר עבודה מקדימה, בדיקות אלמנטריות, היכן ראוי להיות תוואי המערכת, העדר התערבות של יעל גרמן ועיריית הרצליה, בשיקולי משרד התחבורה - בנושא החשוב ביותר בתחום התשתיות של עיריית הרצליה בעשור זה, הנם בלתי נתפשים. אין מדובר בעניין של שחיתות שלטונית, אלא במצב של הפקרות שלטונית.
תוואי מומלץ של מערכת ההסעה ההמונית בתחומי העיר הרצליה - רעיון שונה, טוב מזה של הרשויות לקריאת סיכום והמלצות של נייר-העמדה ושל נייר-העמדה המלא הקש:
יומיים אחר כתיבת דברים אלה, ביום 28.9.10, פרסם מקומון העיר - צומת השרון, כתבה ארוכה פרי עטה של קרן לוי-מסילתי, שכותרה עוד ארוכה הדרך. הכתבה מתארת את המצב לגבי מערכת ההסעה ההמונית - ה - BRT בשרון, תוך סקפטיות לגבי ביצוע המיזם בזמן הקרוב. נוכח דברי לעיל, אודות דרך תגובת עיריית הרצליה, ראיתי מקום לצטט דברים שהביא המקומון, בשם יהונתן יעסור: "הפרויקט נמצא בתכנון מתקדם והוא כבר לקראת יציאה למכרז...אנחנו בעירייה מפעילים לחץ כדי שהפרויקט יתחיל, אנחנו מאד בעדו". איך מתיישבת תמיכת עיריית הרצליה בהתלהבות במיזם ה - BRT, אך אינה עושה דבר של ממש, לבדיקת התוואי הנכון והראוי למסלול המערכת בתחומי העיר הרצליה ?
לקריאה על : כוונת משרד התחבורה להקים גם קו שני של מערכת ה - BRT וביקורת על התוואי המוצע.
30.5.10 מערכת ההסעה ההמונית המכונה BRT, מעורבות אתר בושה
נושא מערכת ההסעה ההמונית בעיר הרצליה, עתיד לתפוש מקום חשוב בעתידה של העיר. נמתין לראות אם יגבר ההגיון והתבונה, הוא האם הביורקרטיה תנצח.
|
|