בושה בושה
BRT - מערכת הסעה המונית

מיזם (פרויקט) מערכת ההסעה ההמונית באזור השרון  המכונה - BRT
הנו מיזם התחבורה הגדול ביותר בשרון, בעשור השני של המאה ה - 21 -  חשיבותו לגבי העיר הרצליה, כמו לגבי ערי השרון האחרות (כפר סבא, רעננה) היא עצומה.

נראה כי  פרויקט ה - BRT הנו חשוב וההגיון הכלכלי והתחבורתי העומד מאחוריו סביר ונכון. אתר בושה  עסק בהיבט אחד של  הקמת מערכת ההסעה ההמונית  -  שהנו בחירת תוואי הדרך בתחומי מרכז העיר הרצליה.  אם המיזם (פרויקט) כולו, מתבצע על-ידי משרד התחבורה, כמו שמתנהלת דררך בחירת התוואי,  לא אתפלא אם  דרך הקמת המיזם ותוצאותיו -  תהיינה בעייתיות.

כדרכנו, אנו לא נותנים לעובדות לבלבל אותנו.  ואם משרד התחבורה בצד עיריית הרצליה, פועלים בדרך משונה, בלתי-סבירה בעליל בנושא  בחירת תוואי הדרך במרכז העיר הרצליה,  אנו יכולים בצדק, להטיל ספק בכך כי השיקולים   של משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ,  ושל יעל גרמן ראש העירייה הרצליה,  אינם כולם ענייינייים ולא נאמר כי אולי אף חמור מכך.

הסוגייה המעסיקה הנה  לא רק מדוע נבחר רחוב סוקולוב בהרצליה, כמסלול התוואי של ה - BRT,  אלא בעיקר, דרך בחירת התוואי וההתחמקות של  משרד התחבורה, להעמיד לעיון הציבור את  הבדיקות שכאילו נעשו בענין.   מכאן,  שהאפשרות כי בחירת התוואי הנה שגויה, הנה יותר מסבירה וכנראה היא נעשתה בלא בדיקות, מה שבעיננו חמור, הרבה יותר ממעשה שחיתות של גניבה או שוחד לא 'מזיקים'. 

 

בחירת תוואי מערכת ההסעה, בתחומי העיר הרצליה, הוא בעל חשיבות עצומה  להצלחת המיזם ולרווחת תושבי הרצליה. דרך התנהלות עיריית הרצליה, בראשות יעל גרמן בנושא, הנה בלתי נתפשת, על גבול השערוריה.  אדישות של ראש העירייה  (במקרה הטוב), העדר עבודה מקדימה, בדיקות  אלמנטריות, היכן ראוי  להיות תוואי המערכת,  העדר התערבות  של  יעל גרמן ועיריית הרצליה, בשיקולי משרד התחבורה -  בנושא החשוב ביותר בתחום התשתיות של עיריית הרצליה בעשור זה, הנם בלתי נתפשים. אין מדובר בעניין של שחיתות שלטונית, אלא במצב של הפקרות שלטונית.
צריך לקרוא כדי להאמין.

 

תוואי מומלץ של מערכת ההסעה ההמונית בתחומי העיר הרצליה -  רעיון שונה, טוב  מזה של הרשויות
26.9.10    אריה גבע, שלח לחברה האחראית מטעם  משרד התחבורה על  תכנון וביצוע התכנית, נייר-עמדה  מפורט, בו הוא מביא את  הצעתו  לגבי תוואי מערכת ההסעה ההמונית - BRT, הטוב ביותר לתושבי הרצליה,  שהוא גם  מסלול נוח מבחינה הנדסית להקמת המערכת, ואשר ימנע פגיעה נוספת ברחוב סוקולוב.  זאת, במקביל לביקורת נוקבת על דרך טיפול עיריית הרצליה בעניין תוואי - מסלול מערכת ה - BRT.  יום עבודה של תושב שלא על-מנת לקבל פרס, עשוי להציל את  התחבורה של  תושבי עיריית הרצליה, מפני מחדלים קשים של  פרנסי העירייה.  המדהים בעניין, כי עיריית הרצליה מפי  יהונתן יעסור מ"מ מקום וסגן ראש העירייה, השיב לפנייה שלנו אליו : " צוות התכנון והובלה של מיזם ה - BRT, מנוהל על-ידי חברת נתיבי איילון עבור משרד התחבורה,  אנא פנה אליהם".  עיריית הרצליה לא מצאה מקום להתייחס לדברים שהבאנו, אף שיה בהם חידוש ועניין וביקורת על דרך פעולתה. כאילו, אין עיריית הרצליה אחראית או מעורבת בנעשה בתחומה.

לקריאת   סיכום והמלצות  של נייר-העמדה  ושל נייר-העמדה המלא הקש:
סיכום והמלצות  של תוואי - מסלול המערכת ודרך התנהלות עיריית הרצליה.  

 

יומיים אחר כתיבת דברים  אלה, ביום  28.9.10, פרסם מקומון העיר - צומת השרון, כתבה ארוכה פרי עטה של קרן לוי-מסילתי, שכותרה עוד ארוכה הדרך. הכתבה מתארת את המצב לגבי מערכת ההסעה ההמונית - ה - BRT בשרון, תוך סקפטיות לגבי   ביצוע המיזם בזמן הקרוב.  נוכח דברי לעיל, אודות דרך תגובת עיריית הרצליה, ראיתי מקום לצטט  דברים שהביא המקומון,  בשם יהונתן יעסור: "הפרויקט נמצא בתכנון מתקדם והוא כבר לקראת יציאה למכרז...אנחנו בעירייה מפעילים לחץ כדי שהפרויקט יתחיל, אנחנו מאד בעדו".  

איך מתיישבת תמיכת עיריית הרצליה בהתלהבות במיזם ה - BRT, אך אינה עושה דבר של ממש, לבדיקת התוואי הנכון והראוי למסלול המערכת בתחומי העיר הרצליה ?  

 

 

לקריאה על  :  כוונת משרד התחבורה להקים גם קו שני של מערכת ה -  BRT  וביקורת על התוואי המוצע.

 

30.5.10  מערכת ההסעה ההמונית המכונה BRT,  מעורבות אתר בושה
מעורבות אריה גבע בנושא מ מערכת ההסעה ההמונית,  ראשיתה בהודעת יעל גרמן  ראש עיריית הרצליה, כי קו המערכת יעבור ברחוב סקולוב.
אריה גבע שאל עצמו - היכן ראוי שיעבור נתיב   מערכת התחבורה להסעה המונית,  המכונה – BRT - בעיר הרצליה  והאם ביצעה עיריית הרצליה בדיקה מעמיקה כמתבקש, לפני  הודעתה של יעל גרמן, ראש העירייה למשרד התחבורה, כי  מסלול  מערכת  ההסעה ההמונית, יעבור ברחוב  סוקולוב.  מעבר לנושא החשוב, הבעייה הנה  הדרך בה התקבלה, בלא דיון ציבורי פתוח בשאלה כה בסיסית ובלא מידע רציני בפני מקבלי ההחלטות והציבור. הקש:
מערכת ההסעה ההמונית BRT, מסלול המערכת בעיר הרצליה 5-10

נושא  מערכת ההסעה ההמונית בעיר הרצליה, עתיד לתפוש מקום חשוב  בעתידה של העיר.  נמתין לראות אם יגבר ההגיון והתבונה, הוא האם הביורקרטיה תנצח.

 

 

title Filter     מספר מאמרים 
# כותרת מאמר
 

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

http://www.flyrnai.org/dbimg/R...ice-canada 
buy rosetta stone polish 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...tocad-2012 
should i buy windows 7 full or upgrade 
how much does lightroom cost 
viagra a paris prescription clomid viagra es venta libre priligy acquisto vardenafil bestellen
vardenafil in india cialis without a prescription generic viagra fast shipping viagra without prescription in australia genuine viagra without prescription
generic levitra does it work liquid sildenafil citrate daily dosage of cialis internet viagra pharmacy levitra vardenafil oral jelly