בושה בושה
תחבורה - הרצליה

נושא התחבורה בעיר הרצליה בעייתי עד מאד ולפי מראה עינינו, המצב גרוע מזה הקיים בערים אחרות בשרון. החלטות עיריית הרצליה לעתים, נראות תמוהות,  הכבישים במרכז העיר  הרצליה סתומים  ולעבור כמה מאות מטרים במרכז העיר בשעות העומס,  הופך להיות  משימה  שאורכת זמן רב. הכניסה אל אזור התעשייה בשעות הבוקר או  היציאה  ממנו בשעות הערב, הנו סיוט של ממש והנסיעה על רחוב הרב קוק, היציאה המרכזית מהעיר לכיוון אזור התעשיה וכביש איילון,  סתום כמו סיר לחץ.  יש לי הרגשה, שאינה בדוקה,  כי  בהרצליה, הרמזורים  הם תמיד בצבע אדום כשאתה מגיע אליהם.

אין בידינו מידע בדוק מהימן השוואתי, על תחום התחבורה בעיריית הרצליה, לעומת הנעשה בערים  אחרות אך נתקלנו באופן אישי, בכמה נושאים בתחום התחבורה, שאם הם מעידים על  הכלל, הרי הרצליה, היא כמו העיר חלם.

יהונתן יסעור, ממלא מקום וסגן ראש העירייה, הוא האחראי על תחום התחבורה. באותם מקרים בהם נתקלנו בו, לא התפעלנו משנינותו וחוכמתו.  יהונתן יסעור, איש מסור לעבודתו, אך בכך לא די. לא צריך להיות מומחה תחבורה כדי להבין כי דרושים שיפורים משמעותיים בתחבורה בתחום העיר הרצליה. מה שצריך  נבחר ציבור הוא,   שכל ישר ולהקשיב גם לאחרים, במיוחד לאלה, שאין להם אינטרס זולת  טובתם של תושבי הרצליה....

 

****

מיזם (פרויקט) מערכת ההסעה ההמונית באזור השרון - BRT
מיזם התחבורה הגדול ביותר בשרון, בעשור השני של המאה -  חשיבותו לגבי העיר הרצליה עצומה. בחירת תוואי מערכת ההסעה, בתחומי העיר הרצליה, הוא בעל חשיבות עצומה  להצלחת המיזם ולרווחת תושבי הרצליה. דרך התנהלות עיריית הרצליה, בראשות יעל גרמן בנושא, הנה בלתי נתפשת, על גבול השערוריה.   בחירת רחוב סוקולוב, כנתיב בו יעבור ה - BRT,  בלא שהוצגו בפני הציבור הבדיקות והדוחות המצדדות במסלול זה, למרות שהובאו הצעות אחרות, בעייתית מאד.
דרך התנהלות משרד התחבורה, בראשות השר ישראל כץ,  בבחירת תוואי המסלול של ה - BRT, מעוררת תמיהות או הרמת גבה.  האם זוהי דרך עבודה רשלנית, בלתי מתחשבת, של משרד התחבורה בראשות השר ישראל כץ, או שיש כאן תמיכה בעמדתה הבעייתית של יעל גרמן,  מסיבות עלומות.  על  מערכת ההסעה ההמונית - בהרצליה ראה:
BRT - מערכת הסעה המונית-  שרון דרומי - מתווה המסלול במרכז הרצליה

23.9.11   איך 'תוקעים'  אלפי נהגים  במשך שעות, במרכז העיר.  החלטה אומללה ואין אחראי לה.
בתאריך 14.9.11 התקיים באיצטדיון העירוני של הרצליה, אירוע פרטי ענק של חברת הביטוח מגדל, אשר שכרה את המקום מעיריית הרצליה תמורת כמה עשרות אלפי שקלים.    התוצאה, סתימה במשך שעות ארוכות של היציאה מהעיר, מה שהשפיע על כל מרכז העיר. מעשה זה, משקף את חוסר ההבנה של יעל גרמן ושל אלה העובדים לצדה, בהשפעת החלטותיה על המתרחש בעיר ואת כישלונה הצורם שהביאה לסבל מיותר, כעס וזעם של תושבים רבים.  על האירוע ראה:
עיריית הרצליה משכירה את האיצטדיון לחברת ביטוח, והעיר הרצליה מושבתת לשעות ארוכות.

 

מיזם (פרויקט) מערכת ההסעה ההמונית באזור השרון - BRT
מיזם התחבורה הגדול ביותר בשרון, בעשור השני של המאה -  חשיבותו לגבי העיר הרצליה עצומה.

בחירת תוואי מערכת ההסעה, בתחומי העיר הרצליה, הוא בעל חשיבות עצומה  להצלחת המיזם ולרווחת תושבי הרצליה. דרך התנהלות עיריית הרצליה, בראשות יעל גרמן בנושא, הנה בלתי נתפשת, על גבול השערוריה.  אדישות של ראש העירייה, העדר עבודה מקדימה, בדיקות  אלמנטריות, היכן ראוי  להיות תוואי המערכת,  העדר התערבות  של  יעל גרמן ועיריית הרצליה, בשיקולי משרד התחבורה -  בנושא החשוב ביותר בתחום התשתיות של עיריית הרצליה בעשור זה, הנם בלתי נתפשים. אין מדובר בעניין של שחיתות שלטונית, אלא במצב של הפקרות שלטונית.
צריך לקרוא כדי להאמין.

האם יצליח אריה גבע, לשכנע את משרד התחבורה, כי התוואי המתוכנן של מערכת BRT בתחומי העיר הרצליה,.

 

תוואי מומלץ של מערכת ההסעה ההמונית בתחומי העיר הרצליה -  רעיון שונה, טוב  מזה של הרשויות
26.9.10    אריה גבע, שלח לחברה האחראית מטעם  משרד התחבורה על  תכנון וביצוע התכנית, נייר-עמדה  מפורט, בו הוא מביא את  הצעתו  לגבי תוואי מערכת ההסעה ההמונית - BRT, הטוב ביותר לתושבי הרצליה,  שהוא גם  מסלול נוח מבחינה הנדסית להקמת המערכת, ואשר ימנע פגיעה נוספת ברחוב סוקולוב.  זאת, במקביל לביקורת נוקבת על דרך טיפול עיריית הרצליה בעניין תוואי - מסלול מערכת ה - BRT.  יום עבודה של תושב שלא על-מנת לקבל פרס, עשוי להציל את  התחבורה של  תושבי עיריית הרצליה, מפני מחדלים קשים של  פרנסי העירייה.  המדהים בעניין, כי עיריית הרצליה מפי  יהונתן יעסור מ"מ מקום וסגן ראש העירייה, השיב לפנייה שלנו אליו : " צוות התכנון והובלה של מיזם ה - BRT, מנוהל על-ידי חברת נתיבי איילון עבור משרד התחבורה,  אנא פנה אליהם".  עיריית הרצליה לא מצאה מקום להתייחס לדברים שהבאנו, אף שיה בהם חידוש ועניין וביקורת על דרך פעולתה. כאילו, אין עיריית הרצליה אחראית או מעורבת בנעשה בתחומה.

לקריאת   סיכום והמלצות  של נייר-העמדה  ולקריאה של  נייר-העמדה המלא הקש:
סיכום והמלצות  של תוואי - מסלול המערכת ודרך התנהלות עיריית הרצליה.

 

יומיים אחר כתיבת דברים  אלה, ביום  28.9.10, פרסם מקומון העיר - צומת השרון, כתבה ארוכה פרי עטה של קרן לוי-מסילתי, שכותרה עוד ארוכה הדרך. הכתבה מתארת את המצב לגבי מערכת ההסעה ההמונית - ה - BRT בשרון, תוך סקפטיות לגבי   ביצוע המיזם בזמן הקרוב.  נוכח דברי לעיל, אודות דרך תגובת עיריית הרצליה, ראיתי מקום לצטט  דברים שהביא המקומון,  בשם יהונתן יעסור: "הפרויקט נמצא בתכנון מתקדם והוא כבר לקראת יציאה למכרז...אנחנו בעירייה מפעילים לחץ כדי שהפרויקט יתחיל, אנחנו מאד בעדו".

איך מתיישבת תמיכת עיריית הרצליה בהתלהבות במיזם ה - BRT, אך אינה עושה דבר של ממש, לבדיקת התוואי הנכון והראוי למסלול המערכת בתחומי העיר הרצליה ?

 

 

לקריאה על  :  כוונת משרד התחבורה להקים גם קו שני של מערכת ה -  BRT  וביקורת על התוואי המוצע.

 

30.5.10  מערכת ההסעה ההמונית המכונה BRT,  מעורבות אתר בושה
מעורבות אריה גבע בנושא מ מערכת ההסעה ההמונית,  ראשיתה בהודעת יעל גרמן  ראש עיריית הרצליה, כי קו המערכת יעבור ברחוב סקולוב.
אריה גבע שאל עצמו - היכן ראוי שיעבור נתיב   מערכת התחבורה להסעה המונית,  המכונה – BRT - בעיר הרצליה  והאם ביצעה עיריית הרצליה בדיקה מעמיקה כמתבקש, לפני  הודעתה של יעל גרמן, ראש העירייה למשרד התחבורה, כי  מסלול  מערכת  ההסעה ההמונית, יעבור ברחוב  סוקולוב.  מעבר לנושא החשוב, הבעייה הנה  הדרך בה התקבלה, בלא דיון ציבורי פתוח בשאלה כה בסיסית ובלא מידע רציני בפני מקבלי ההחלטות והציבור. הקש:
מערכת ההסעה ההמונית BRT, מסלול המערכת בעיר הרצליה 5-10

נושא  מערכת ההסעה ההמונית בעיר הרצליה, עתיד לתפוש מקום חשוב  בעתידה של העיר.  נמתין לראות אם יגבר ההגיון והתבונה, הוא האם הביורקרטיה תנצח.

 

20.11.10  סתם יום של חול באוטובוס ועל סקר  תחנות מרכזית. 
התחנה המרכזית של הרצליה, זכתה בתואר 'איום ונורא', ובציון נמוך ביותר על רמת הטיפוח.  אין לה לעיריית הרצליה במה להתגאות, שלא לדבר על-כך כי נסיעה באוטובוס מהתחנה המרכזית, דרך רחוב סוקולוב,  אורכת יותר מאשר הנסיעה עד תל-אביב. ראה:
דירוג רמת הטיפוח התחנה המרכזית הרצליה, כאוס תחבורה במרכז העיר  20.11.10

 

חניית נכים
בעקבות  דוח חניה  שקיבל בן משפחה, במקום חניה המיועד לנכים בתל-אביב, בדק  אריה גבע את הנושא. ראה: חניית נכים.

 

בעוד הממצאים שלנו לגבי דרך התנהלות עיריית תל-אביב בעניין תמרורי חניית נכים, היו קשים, התברר כי גם בעיריית הרצליה, נושא חניית נכים אינו מתנהל כראוי וכי נהגים תמימים, חונים בטעות במקום המיועד לנכים, מקבלים קנס גבוה ונתפש מקום חניה המיועד לנכה. (הודגש על-ידינו, כי המצב בהרצליה טוב מאשר המצב בעיריית תל-אביב).

 

11.12.09 הדברים שיובאו בהמשך, מספרים על דרך התנהלות מעוררת תהיות החורגת מעבר לעניין עצמו.  בינתיים, בקרתי ביום ששי, 11.12.09 ברחוב רמות-ים  המקביל לחוף הרצליה ולמדתי, כי הליקוי עליו הצבעתי, תוקן בחלקו.  סומן פס מסגרת לבן במקום של חניית נכים, אם כי השטח לא נצבע כפי שקבעה עיריית הרצליה עצמה.  יש לקוות,  כי עכשיו, לא יפלו נהגים תמימים ברשת העבירה. מי ששילם בעבר קנס, גם אם נהג בתום לב, (כפי שקרה לקרוב משפחה שלי), אכל אותה.

 

קודם לכן - פנה אריה גבע במכתב אל יהונתן יסעור, ממלא מקום וסגן  ראש העירייה, ומתשובתו המהירה והקצרה הסתבר, כי קיימת בהרצליה בעייה  בנושא הפיקוח  על נוהלי העירייה וטיפול בעייתי בנושא הדיווח של פקחי החניה. במקום להודות לגבע על כי הפנה את תשומת לב העירייה, תגובתו של יהונתן יסעור, וטענתו כי מתעמרים בו, וכי לא יעלה בידו של גבע לעשות כן, מעוררים מחשבות די נוגות על נבחר ציבור, המשמש ממלא מקום של ראש העירייה. אביא את את דבריו של יהונתן יסעור,  כלשונם:

  • "עניתי בכל הכבוד למיכתבך בנושא חנית נכים ברחוב רמות ים.אם רצונך  למנף תשובתי והתיחסותי אליך להתעמרות לא תיצלח כוונתך.
    בכבוד רב,יהונתן יסעור"

התעמרות היא מלה קשה, במיוחד כאשר משתמש בה נבחר ציבור, ממלא מקום ראש עירייה, נוכח ביקורת, עניינית של תושב העיר שנעשתה בכתב או בכלל.  מהיכן באה למ"מ ראש העירייה המחשבה או הרעיון, כי אני מנסה להתעמר בו ?,  יהונתן יסעור כאדם, אינו מעניין אותי ואין לי מושג על חייו הפרטיים.  עיסוקי עם איש כמו יהונתן יסעור, הוא רק בשל תפקידו כמשרת הציבור  ולמרות שאט-הנפש שלי מאנשים כמותו, הוא נבחר הציבור, וזכותי לבקר את מעשיו ולדרוש כי ימלא את חובתו כראוי. ,  אם יש מקום בכלל,  להשתמש במלה התעמרות בהקשר  של יחסי שלטון - אזרחים, הרי זה בדרך כלל, מעשה של פקידי שלטון ובעלי שררה, נגד האזרחים.  יהונתן יסעור -  חושב הפוך. לבי, לבי עליו.....


דרך התנהלותו ותפישת עולמו של יהונתן יסעור, ממלא מקום וסגן ראש עיריית הרצליה, חושפים דמות  נבחר ציבור, אשר עמל קשה למען בחירתו למועצת העירייה, מתוך הצהרה,  כי הוא מבקש לשרת את ציבור תושבי הרצליה, אך מתנהג כמו אדם מלא חששות, אשר אינו מוכן לקבל ביקורת ואשר כפי שנראה, אינו מבין את חובותיו, תפקידו ומעמדו.

 

ראשית דצמבר 2009 -  הבאנו את  ההתכתבות בין  אריה גבע לבין  יהונתן יסעור, מ"מ וסגן ראש עיריית הרצליה, האחראי על תיק התחבורה בעיריה, במלואה. לקריאת חילופי המסרים במלואם, בין יהונתן יסעור לבין אריה גבע בעניין חניית נכים, הקש: חילופי הדברים בין יהונתן יסעור לבין אריה גבע,

חילופי הדברים בדוא"ל, מדברים בעד עצמם. יהונתן יסעור כותב קצרות, אך גם המלים,הבודדות בהן הוא משתמש,  חושפות את עליבותו של האיש, נבחר ציבור המכהן במשרה רמה ואינו מבין כנראה את כובד תפקידו ואת זכותם של תושבים, למתוח ביקורת על  עבודת העירייה.

 

במלים הקצרות של יהונתן יסעור, הוא חושף ומודה, כי קיימים כשלי פיקוח, שהתגלו ונחשפו בדרך עבודת העירייה לגבי יישום נוהלי שלה, כפי שעולה מדברי יהונתן יסעור עצמו.  נביא את דבריו במלואם:

  • "נוהל סימון מקום חניה לנכים כולל תמרור וצביעת המשבצת בכחול על הכביש במקום המיועד לעמידת הרכב. בנוהל זה הוחל לפני שנים ספורות ויתכן כי חניות נכים אשר סומנו קודם לנוהל זה מסומנות על ידי תמרור בלבד. וזה תיקני. אנו ניבדוק סימוני החניה ברחוב רמות ים ונסדיר הסימון כך שיהיה ברור ונהיר ולא יכשיל נהגים תמימים".

מכאן, עולה באופן ברור, כי ברחוב רמות ים, שהוא הרחוב לאורך חוף הים של  הרצליה, במשך תקופה ארוכה, לא קיימה העירייה את הנוהל שלה לגבי צביעת מקום חניה לנכים. (הבעיה הנה בעיקר כאשר התמרור אוסר חניה עוקבת של כמה מקומות חניה). . מאות אולי אלפי דוחות ניתנו לנהגים  שתפשו חנית נכים בתמימות. או שפקחי עיריית הרצליה  לא דיווחו לממונים עליהם כי  מקום חניית הנכים אינו מסומן, או שהממונים עליהם, לא עשו דבר, כדי ליישם את נוהלי העירייה.

במקום להודות לאריה גבע, כי הציף את הכשל, כותב יהונתן יסעור מלים, החושפות  את עליבותו.

 

עיכוב פתיחת כביש נתיבי איילון בואכה הרצליה - גחמה של יעל גרמן,  כך מתחילה כהונה
דחיית פתיחת כביש  נתיבי איילון  -  1998 - היסטוריה וראשית מעשה

עיכוב בפתיחת דרך שבעת הכוכבים  מעשה האיוולת  ודבר השקר הראשון של יעל גרמן בו נתקלנו.....

הקש: אי-פתיחת כביש האיילון יעל גרמן, אינה דוברת אמת
ההחלטה החשובה הראשונה של יעל גרמן, כראש העירייה הנבחר בשנת 1998, הייתה, שלא לפתוח לתנועה את גשר האיילון ואת נתיבי האיילון, למרות שהיו מוכנים. למרות התראות ובקשות משרד התחבורה -  יעל גרמן עמדה על דעתה, כי פתיחת הכביש מתעכבת, אך ורק כדי למנוע אסון תחבורה בהרצליה. דעת יועצי העירייה הייתה אחרת, אלא שדברים אלה לא הובאו לידיעת הציבור. לקריאת הפרשה, ראה  נייר-עמדה, מחודש  נובמבר 2000  , שחיבר אריה גבע. צריך לקרוא כדי להאמין. שם  נבטו  הזרעים, בהם הבין  אריה גבע, שיעל גרמן, ראש העירייה, לא רק אישה שהאמת אינה נר לרגליה, אלא התנהלותה תמוהה, בלשון המעטה.

 

לקריאת הפרשה, ראה נייר-עמדה שהכין אריה גבע, נובמבר 2000.

 

 

 

שיפוץ רחוב העצמאות

על : שיפוץ רחוב העצמאות

עיריית הרצליה החליטה בשנת 2002, לשפץ את רחוב העצמאות, החלטה הנראית כסבירה. אלא שהעירייה העדיפה גישת  תכנון, לפיה, ייסלל כביש בעל שני מסלולים, שאי נטוע בעצים ישמש חיץ, אלא שבכל נתיב יהיה מסלול נסיעה אחד בלבד. זוהי גישה שיושמה רק במקומות בודדים. (רח' רבינוביץ חולון, למשל). בדיקת גבע הראתה כי הדבר נעשה בלא בדיקה יסודית של הסיכונים הקיימים בכביש כזה.

אריה גבע הכין  נייר-עמדה בנושא   - שיפוץ רחוב העצמאות,  פברואר 2002 , המתאר את הדרך הבלתי ראויה, בה בוצע השינוי.

חלפו שנים ספורות, ובמאי 2008, שוב הפך רחוב  העצמאות בהרצליה, למטרד של ממש. חופרים ובונים, תוך שמפריעים לתנועה ולהולכי הרגל ויוצרים זיהום סביבתי.  מישהו מפקידי עיריית הרצליה, לא תכנן כראוי אז  בשנת 2002, את השינויים ברחוב העצמאות  וקופת עיריית הרצליה ותושבי האזור, משלמים  בשנת 2008 את המחיר. תושבי הרצליה אינם יודעים מה, מדוע ולמה, יש צורך לפתוח את רחוב  העצמאות פעם נוספת והאם מישהו  מעובדי העירייה, נבחריה או יועציה, שילם עבור המשגה שעשה, או שמדובר  בשינויים מחויבים שלא ניתנו לצפייה מראש.

 

 

שנת 2000 - הפיכת רחוב מזא"ה בהרצליה לרחוב חד-סטרי.  מטאפורה בצד מציאות, על  הדרך בה פועלת עיריית הרצליה בתחום התחבורה. 

תושבי אזור רחוב מזא"ה בהרצליה, התעוררו  בוקר אחד למציאות תחבורתית שונה. איש לא טרח ליידע אותנו  או להתייעץ עמנו  כאשר עיריית הרצליה הפכה את רחוב מזאה להיות חד-סטרי, ממערב למזרח. הסמטה בה אני מתגורר, הנה למעשה חלק מרחוב מזא"ה ולשינוי הסדר הנסיעה,  הייתה השפעה של ממש עלי.

 

היה הגיון בהחלטת עיריית הרצליה  להפוך את רחוב מזא"ה  לחד-סטרי, אלא שבדיקה קצרה שלי  העלתה, כי כיוון הנסיעה הנכון צריך להיות הפוך, דהיינו ממזרח למערב. לא התעצלתי וערכתי סקר קצר בדבר כיווני הנסיעה האפשריים של תושבי האזור.  ניתוח פשוט  המבוסס על היגיון,  הצביע בברור, כי כיוון תנועה ממזרח לכיוון מערב,  הגישה  לנהגים  נוחה יותר, וכי הסיכונים וההפרעה לתנועה ברחוב העצמאות שהוא רחוב ראשי, יהיו , קטנים יותר. 
לקריאת הסקר שערך גבע, הקש: סקר שערך גבע, כיווני התנועה רח' מזאה - 5-2000

 

בתאריך  26.6.00  נערכה פגישה  בנושא כיוון הנסיעה של רחוב מזא"ה, במשרדי עיריית הרצליה.
בפגישה השתתפו : זיוה ברק עובדת העירייה ומהנדס תחבורה המשמש יועץ תחבורה לעיריית הרצליה.  יהונתן יסעור, סגן ראש העירייה  יו"ר ועדת התחבורה העירונית, לא התפנה מעיסוקיו כדי להשתתף.

בעת הפגישה התברר, כי  עיריית הרצליה לא עשתה שיעורי בית. לא היה בידם סקר  מקדים של כיוון הנסיעה הרצוי. לא היה להם אפילו מושג, כמה תושבים מתגוררים באזור. נוכח הפתעתי,  הייתה תגובת נציגת עיריית הרצליה: 'אם בכל שינוי תצטרך עיריית הרצליה  לעשות סקר, הדבר ירוקן את קופת העירייה'.  רחמנא ליצלן.

הצגתי את  הסקר שערכתי שהצביע כי יש מאות בתי בתי-אב, המושפעים ישירות מן השינוי  בכיוון התנועה. הבהרתי  כי כיוון הנסיעה הרצוי הוא הפוך מזה אותו ביצעה עיריית הרצליה. נדהמתי, כאשר   זיוה ברק סיפרה, כי היא ומהנדס התחבורה,  הסתובבו בשטח טרם השינוי ואכן הכיוון בו חנו המכוניות לעת לילה, הראה שכיוון הנסיעה היה מערבה, כלומר הפוך מכיוון הנסיעה  אותו בחרה העירייה. הם לא ידעו להסביר לי אם כך, מדוע בחרה עיריית הרצליה לקבוע כיוון נסיעה הפוך מזה הטבעי.  חלם !!!

 

יהונתן יסעור, האחראי על נושא התחבורה לא נטל על עצמו את האחריות למחדל האווילי. אכן, אין מדובר בעניין גדול.  מה זה חשוב אם כמה מאות תושבים, נוסעים הפוך ממה שצריך ומה זה משנה בעצם, אם  התנועה ברחוב העצמאות, נעצרת, כל אימת שאנחנו צריכים לפנות שמאלה ברחוב הפרדסים.  יהונתן יסעור מ"מ ראש העירייה, הוא איש של 'מעשים גדולים'.

 

הצעתי  כי ראוי  לשנות את כיוון הנסיעה וניתן לבצע זאת בקלות. 'השלטים כבר במקום ואיך אפשר לשנות את מה שנעשה', אמרו עובדי הציבור 'המסורים'. תיקון הטעות הטפשית, היה עולה אלפי שקלים בודדים,  אך החסכון והפחתת של סיכוני התנועה היו משמעותיים פי כמה. יהונתן יסעור הסכים, לפתוח את  התנועה בקטע הקצר של רחוב אחד-העם, בין  רח' מזאה ורח' הבנים, לתנועה דו-כיוונית, מה שהקל על הגישה הבייתה במידת מה.    החלטתי להתספק במה שהשגתי ולא לפעול בדרך משפטית נגד המעשה האווילי.  חלם כבר אמרתי ?

 

מאז במשך כל השנים, כל פעם  שאני נוסע ברחוב העצמאות העמוס מערבה, או הולך שם ברגל,  ואני רואה את התנועה נעצרת בשל  רכב הנוסע ברחוב העצמאות  הרוצה  לפנות לרחוב הפרדסים כדי להגיע אל רחוב מזאה -  אני מעלה חיוך רחב.

ככה מתרחש בעיר, אשר פרנסיה נוהגים איוולת ובשל אגו, לא רוצים לתקן את המעוות.

בינתיים, התנועה ברחוב העצמאות  נעשתה עמוסה מאד, לאחר  הקמת המרכז החדש של רחוב סוקולוב והגבלת התנועה ברחוב סוקולוב משנת 2007, עת הפכו את הרחוב ל- 'ממותן תנועה', בלשון עיריית הרצליה ולרחוב עלוב בעיני בני אדם בני תרבות.

 

חלם זה כאן, אצלינו בבית.   מי אחראי - יהונתן יסעור סגן ראש העירייה האחראי על נושא הכבישים והתחבורה. עניין קטן, אחד מני רבים, אלא שכאן, הייתי מעורב.

 

 

חסימת המעבר בין הרצליה לרמת-השרון.
דרך רחוב בן-גוריון, הוא הנתיב היחיד מהרצליה לרמת השרון, ליציאה מהעיר דרומה לכיוון מזרח תל-אביב, כביש גהה וחוצה ישראל. התנועה כיום, מתנקזת כולה דרך רחוב בן-גוריון, העמוס לעייפה ובשעות העומס משתרכים פקקים ארוכים, מורטי עצבים.  קיימים נתיבים נוספים, בין שתי הערים, (רחוב אוסישקין רמת השרון), אלא שעיריית רמת השרון, החליטה, מטעמי נוחות תושביה, לחסום את  המעבר.  עיריית הרצליה ניסתה בעבר הרחוק לשנות את המצב,אך גם בקשות משרד התחבורה לא עזרו ועיריית רמת השרון עמדה בשלה. וכך, המצב נמשך שנים  וזמן רב הולך לאיבוד ועמו גדל זיהום האוויר. פניתי ליונתן יעסור, סגן ראש עיריית הרצליה והאחראי על תיק התחבורה, לקבלת פרטים, כדי שאוכל לפעול בנושא כנגד עיריית רמת השרון. מסיבות לא ברורות לי, לא העביר יונתן יעסור את המידע  לעיוני ושלח אותי לממונה על חוק חופש המידע בעירייה.

חסימת המעבר בין רמת השרון להרצליה, פנייה ליונתן יעסור, סגן ראש העירייה בקשר לטיפול בנושא.  יוני 2002  . לזכותו של יהונתן יעסור מ"מ ראש העירייה, ייאמר, שהוא נוהג להשיב לפניות אליו בשיחה טלפונית. הרבה יותר יעיל ונוח מבחינתו, מאשר להתכתש לריק עם הפונים אליו, כפי שעושה ראש העירייה יעל גרמן.

בשיחה עם יהונתן יעסור הוברר, כי קיימת התחייבות של עיריית רמת השרון, לפתוח את הנתיבים, במידה וייבנו באזור זה, למעלה מ – 100 יחידות דיור. דומה שמספר יחידות גבוה יותר נמצא בשלבי הקמה ברמת השרון, בסמוך לנתיבים.

ב – 25.8.06 הופיעה ידיעה בתקשורת, כי עיריית הרצליה פנתה למשרד התחבורה בנושא זה. (על-פי תכניות העירייה, עם הקמת שלב א' במתחם צור, 2000 יחידות דיור – ראה מתחם צור - שטח התעש תפתח דרך רחוב ירושלים דרומה, עד רחוב הנגב והתנועה בכביש תתנקז גם היא לרחוב בן-גוריון. יש לעמוד על כך, שכביש ירושלים לא יוארך דרומה, אלא אם הוא ימשיך לכיוון רמת השרון).

 

חלפו שנים, תכנית צור רחוקה מביצוע והלוואי ולא תתממש. בינתיים נבנים ברחוב יבנה ברמת השרון מבנים רבי קומות, מה שמחייב את עיריית רמת השרון לפתוח את המעבר, ודבר לא נעשה.

 

נכון ליום 15.5.08  המעבר בין רמת השרון להרצליה ברחוב אוסישקין חסום, מה שגורם לטרחה רבה לנהגים רבים מקרב תושבי הרצליה.

בשנת 2009, (אין אנו יודעים את המועד),  נבנתה כיכר ברחוב יבנה, סמוך למבנה הסופר-פארם בשכונת צמרות, המאפשר להקיפו ולפנות מהרצליה הצעירה לעבר רמת השרון. יש בשינוי זה הקלה, אך המעבר בין שתי הערים עדיין מפותל, לא פתוח דיו.

 

1 23.9.11 העיר הרצליה נסתמה לתנועה בשל השכרת רכוש הציבור לחברה פרטית
2 20.11.10 תחנה מרכזית מגעילה, מרכז העיר פקק אחד גדול
3 26.9.10 תוואי מומלץ של מערכת BRT בתחומי העיר הרצליה
4 23.5.10 מערכת הסעה המונית BRT , פנייה אל מהנדסת העיר, דניאלה סמיטס פוסק
5 30.5.10 מערכת הסעת המונים - BRT , הרצליה , קביעת המסלול ללא דיון ציבורי
6 25.2.02 שיפוץ רחוב העצמאות הרצליה, העדר תכנון
7 10.11.2000, שיהוי בפתיחת כביש איילון, נייר-עמדה
 

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

solidworks used 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...n-download 
office 2010 teacher discount 
best buy camtasia 
buy windows xp pro x64 
köpa viagra apoteket viagra tulli tadalafil naturale vente cialis sur paris acquisto viagra in contrassegno
online prescription cialis generic viagra for sale viagra generic sildenafil buy sildenafil online generic indian names
generic cialis from india does super kamagra work vardenafil 20mg tab generic sildenafil india cost of sildenafil 100mg