בושה בושה
צרכנות

צרכנות הוגנת

צרכנות מתייחסות לכל  מגוון הנושאים ביחסים בין  האזרחים - הצרכנים לבין,  מוכרי  המוצרים וספקי  השירותים, למינהם וסוגיהם. נושא  הצרכנות מתייחס להיבטים הכלכליים  היום-יומיים של חיינו בחברה המודרנית, המשפיעים   על רמת חיינו ועל יחס החברה והתאגידים אלינו, ולא ראוי כי נישאר אדישים, נוכח כשלי צרכנות הפוגעים בנו, בהם אנו נתקלים.  פניות בנושא צרכנות, תלונות, מידע ראה: 

 

כל אחד מאתנו הוא צרכן, הנתקל  במצבים בהם אנחנו יודעים או חשים, שאיננו מקבלים את התמורה ההולמת עבור כספינו או  ש  'סידרו'  או 'עבדו' עלינו בעיניים או בכיס.  לא אחת,  אין אנו  ערים למצב  בו ספקי השרותים ומוכרי מוצרים, מנצלים את האדישות שלנו, לטובתם.  במקרים  רבים, כשאנו מגלים  או נתקלים בכשל צרכני לסוגיו השונים,  אנו כועסים, מתרגזים,  משחררים קיטור  תוך צעקות מיותרות, אך ולא עושים דבר מעבר לכך. לו זו הדרך.....

 שלא כמקובל בארצות  מפותחות רבות,  אצלנו - התודעה הצרכנית ובעיקר, הכוח הצרכני  העצום שמחזיק הציבור באופן קולקטיבי -  אינם מקבלים ביטוי ראוי.  גם באותם מקרים,  בהם ספקים ונותני שרות, עוברים על החוק, רשויות אכיפת החוק לא תמיד פועלות תוך נחרצות ולעתים, העונשים  אותם מטילים בתי-המשפט במקרים המובאים בפניהם  במקרים של עבירות צרכנות,  אין בהם לשמש הרתעה של ממש. הרווחים של הגופים העסקיים  מכל אותם מקרים רבים בהם הם: 'טועים', מתרשלים, או מטעים את הצרכן, הנם כה גדולים, שיש כאלה מביניהם, שמעדיפים לקחת את הסיכון.

  •  קוראים לזה, 'שיטת מצליח'. מצב בו אם  הפגוע בכיסנו הצליח, מה טוב, אם נכשל לא קרה לא כלום. העקרון של שיטת מצליח  הנו - , אם הצליח - הצליח. אם לא הצליח - לא הצליח.
  •  על שיטת מצליח, שורשיה, מהותיה ומקומה בחברתנו, ראה : ויקפידיה - שיטת מצליח

 

 בין השאר, תוכל לקרוא באתר בושה  על כשלים בנושאי צרכנות,   בנושאים הבאים:

 

 

 ביום 14.12.10  נכנסו  לתוקפן תקנות  הקובעות,  את התנאים, המוצרים והשירותים, אותם ניתן לבטל על-ידי הצרכן וכן  כי במקרה של החזרת מוצרים יקבל הצרכן  כסף במקום  תעודת זיכוי.  שינוי לטובה בהחלט. מהפכה  - כנראה שלא. ראה:החזר כספי במקרה של ביטול עסקה


 

משרד התעשייה והמסחר, היחידה הממונה על הגנת הצרכן, אינו מוכן לשקול את הצעה שהבאתי בפניו, כדי להביא להפחתת המקרים בהם חנויות גובות מציבור הצרכנים, מחיר הגבוה מזה שהן מציעות במסגרת מבצעים, פרסום, או על גבי המוצר. את  ההצעה, סיבות הדחייה על-ידי היחידה להגנת הצרכן, משרד התעשייה והמסחר
הקש: הצעה לחיזוק הצרכן, לא נדונה ע"י  הממונה על הגנת הצרכן.

 

 לאחרונה,  אנחנו עדים לשיפור בתודעה הצרכנית של הציבור ובשיפור מה בכוחם של גופים  העוסקים בנושא צרכנות ומטפלים באופן יסודי ורציני בתלונות צרכנים בתחומים שונים, אך הדרך להגיע למצב המקובל בארצות אחרות, עדיין רחוקה. חלק מהאשמה, תלויה בנו – הצרכנים.  במקום להתרגז ולהוציא חמתנו לריק, מוטב לנהוג בקור רוח ובמעשה. צריך לשמור ולפקוח  עין על מוכרי המוצרים ונותני השרות ולעמוד על זכויותינו המלאות. אם קיפחו אותנו או גילינו כשל צרכני, מן הראוי לפנות  לספק או לנותן השרות,  בטלפון או בכתב  ואם  אין תגובה או שהדברים נסחבים  בחוסר תכלית, כדאי לפנות לאחד מארגוני הצרכנים.  יש המעדיפים לפנות לתקשורת,  שפעולתה יעילה, אך מספר המקרים שהיא מטפלת הוא מועט יחסית ומכך, לא תבוא לעם בישראל הישועה.

 

לעתים מזומנות, אני נתקל באופן אישי  בגופים עסקיים או פרטיים, שמוכרים לי מוצר פגום או  מספקים  שרות לקוי. חשבון שגוי בסופרמרקט,  טכנאי שלא מגיע בשעה שנקבעה  או  אינו מראה פניו, מחיר מופקע שגבו ממני,  מוצר פגום או אחר מכפי שהזמנתי, מה לא? אני פוקח עיניים, מנסה להתחמק מהכשולים בענייני צרכנות, , לגלות את התקלות. הפסקתי להתרגש  מכך שאני תופס את החנות את את הרשת בקלקלתה, אך אני מודה, שרק לעתים רחוקות אני פונה  ומלין בכתב בנושא צרכנות.  

 

אתר בושה  אינו אתר  המוקדש לנושאי צרכנות. עם זאת, מאחר ועמידה על זכויות הצרכנים,  מהווה נדבך חשוב בשיפור איכות החיים בישראל,  ראיתי מקום גם להתייחס לאותם  מקרים ונושאים,  שאירעו לי או למשפחתי באופן אישי בנושאי צרכנות בהם נפגעו זכויות הצרכן שלנו.

 

תם העידן בו רשאים ספקי שירות  להאריך את העסקה איתכם אוטומטית
ב-10 בינואר 2009 נכנס לתוקפו תיקון לחוק הגנת הצרכן "עסקה לתקופה קצובה". לצורך הארכת חוזה ההתקשרות עם הצרכן - ספקי השירות יצטרכו לקבל הסכמה מפורשת. נקבעו שני  עקרונות מרכזיים:

 

  • בתום העסקה הקצובה,  הארכת העסקה עם הצרכן, לא תוכל להעשות בלא הסכמה מפורשת מאת הצרכן. (אין יותר הארכה אוטומטית של   ההתקשרות בין הצרכן לבין הספק).
     הספק מחויב להודיע לצרכן,  בין 30 עד 60  מראש, על י מועד סיום העסקה הקצובה.

הסנקציה על הפרת ההוראות הנה זכות הצרכן להגיש לבית המשפט תביעת  פיצוי לדוגמה, משמע,   תשלום פיצוי עונשי שאינו מתחשב בגובה הנזק שמטרתו  הנה להרתיע ולהעניש  את הספק. התיקון  לחוק, אינו עוסק בעסקאות חד-פעמיות אלא בעסקות מתמשכות ובעסקאות בעלות מועד סיום נקוב". 

 לקריאת  התיקון לחוק הקש: תיקון לחוק עסקאות קצובות

   

בנושא אחר, של פירוק אגודה שעיסוקה הייה רשת סופמרקטיים גדולה, ראה:

על :  פירוק אגודת קו-אופ הריבוע הכחול

 

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

buy data rescue mac 
adobe download cs6 master collection 
download office 2011 mac 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...express-hd 
download ms project 2013 
precio viagra 50 viagra naturale per donne kamagra 100 levitra nederland viagra preiswert
viagra ranbaxy vardenafil uk order tadalafil where to buy tadalafil get viagra prescription
canadian cialis no prescription discount sildenafil can you buy cialis without a prescription sildenafil pills is generic levitra safe