בושה בושה
מתחם התחנה המרכזית

 

 

תכנית מתחם התחנה המרכזית של הרצליה,  מעלה חשש של החמצה  רבתי לשיפור  המרקם העירוני של  מרכז העיר הרצליה. בעקבות הצגת תכנית  מתחם התחנה המרכזית הרצליה, על-ידי עיריית הרצליה בפני תושבי הרצליה המתגוררים בסמוך למתחם -   11-09

על:

 

תכנית הבינוי של מתחם  התחנה המרכזית של הרצליה כפי שהוצגה בפני תושבי הרצליה בספטמבר 2009,  הנה למעשה בניית שכונת מגורים יוקרתית במרכז הרצליה, והחמצה משוועת  של האפשרות הכמעט סופית, לשדרג את  המרקם העירוני של מרכז הרצליה.

 

במרכז העיר  הרצליה, בצומת הרחובות בן-גוריון – עצמאות,  נמצאת   מזה שנים רבות  תחנת האוטובוסים המרכזית של 'אגד', שנה מפגע של רעש, המזהם את הסביבה וממרר את חיי התושבים  המתגוררים בשכנות.  שטח מתחם התחנה המרכזית, משתרע על 27 דונים, שהנו שטח גדול למדי, ואין חולק על-כך, כי צריך  לפנות את שירותי התחזוקה  והחנייה של האוטובוסים הרבים, המזהמים את מרכז העיר, מגדילים את עומס התנועה ומפריעים לתושבים.

 

20.11.10  סתם יום של חול ברחוב סקולוב  ועל סקר  תחנות מרכזית. 
התחנה המרכזית של הרצליה, זכתה בתואר 'איום ונורא', ובציון נמוך ביותר על רמת הטיפוח.  אין לה לעיריית הרצליה במה להתגאות, שלא לדבר על-כך כי נסיעה באוטובוס מהתחנה המרכזית, דרך רחוב סוקולוב,  אורכת יותר מאשר הנסיעה עד תל-אביב. ראה:
דירוג רמת הטיפוח התחנה המרכזית הרצליה, כאוס תחבורה במרכז העיר  20.11.10

 

 

9-2010   כמה מלים על התחנה המרכזית של הרצליה
מזה שנים, פועלים גורמי עיריית הרצליה,  מתוך הנחה כי אין צורך בקיום תחנה מרכזית לאוטובסים במרכז העיר וכי  קיים  צורך להעביר את התחנה המרכזית של הרצליה לאזור תחנת הרכבת.  לא בדקנו נושא זה  ולא ראינו כל מסמך או נייר-עמדה (אפשרי כי קיים מסמך כזה),  בו נבחנו צורכי התחבורה הציבורית ומידת הצורך של תחנה מרכזת בגודל כזה או אחר במרכז העיר  הרצליה.

 

לפיכך, לדידנו, אנו מנתחים את  עניין התחנה המרכזית, בהנחה כי  עיריית הרצליה בדקה את המצב לעומקו, וכי אכן  נמצא כי אין  צורך בקיום תחנה מרכזית, או מתחם מרכז של  תחנות אוטובוסים, במרכז העיר הרצליה.

 

 המקרקעין  עליו נמצא מתחם התחנה המרכזית, הנו כאמור  שטח של 27 דונם, שהם קניין פרטי ותהליך התגבשות  תכנית של פיתוח ובנייה, צריך להביא בחשבון את זכויות וערך הקניין של בעלי המקרקעין, את  זכויות מפעיל התחנה וצורכי התחבורה הציבורית של הרצליה ואת טובתם של כלל תושבי הרצליה.

 

 שטח נרחב זה של מתחם התחנה המרכזית,  הנו השטח האחרון הגדול, הפנוי במרכז העיר הרצליה, וכל   בנייה עליו, תהיה בעלת השפעה על  דמותו ודרך תיפקודו של מרכז הרצליה לשנים רבות, ומכאן חשיבותו  הרבה של פני מתחם התחנה המרכזית, כלל ציבור תושבי הרצליה.

 

בשל מיקומו המרכזי  של מתחם התחנה המרכזית והשפעת  השימושים  שייקבעו בתחום המתחם,  דרך עיצובם, לרבות  הקצאת שטחים ציבוריים -  יש לציבור תושבי הרצליה ומכאן, לעיריית הרצליה, אינטרס ברור ומעורבות מעבר לתפקיד העירייה כרשות מפקחת, וכזרוע של ועדת התכנון המקומית, למרות שמדובר במיזם, שברובו הנו פרטי למטרות  רווח.

 

 בשנת 2009, הושגה הסכמה של  בעל המקרקעין  - חברת ניצבא, על פינוי תחנת האוטובוסים המרכזית והשירותים שניתנו שם לאוטובסים. בינתיים, היזמים, בשיתוף עם עיריית הרצליה גיבשו תכנית – פרוגרמה לבניית מתחם התחנה המרכזית, שעומדת לפני הפקדתה בידי ועדת התכנון המקומית.

 

בחודש ספטמבר 2009,  אישרה  עיריית הרצליה עקרונית את הקמת המיזם  במקום התחנה המרכזית של אגד,   בפינת הרחובות בן-גוריון ורחוב העצמאות.  על-פי התכנית שהוצגה ברבים,   במתחם התחנה המרכזית -  ייבנו 340 יחידות דיור ב-6 בניינים.  שני מגדלי מגורים בני 25 קומות כל אחד, וארבעה בניינים בגובה 5-10 קומות וכן  1000 מ"ר שטחי מסחר. (לגבי השטח המסחרי, קיימת אי-בהירות). כן ייבנו במקום, חניון תת-קרקעי ל – 340 יחידות,   יוקצה שטח ירוק ובמקום תבנה הספריה העירונית המרכזית של הרצליה.  יש לקוות כי תכנון בניין הספריה העירונית, ייעשה תוך שיתוף מלא ואמיתי של תושבי העיר, כבר בשלבים המוקדמים של גיבוש המבנה.
על:  הספרייה העירונית הרצליה
 

 

לקראת חג הסוכות,  ספטמבר 2009,  הזמינה עיריית הרצליה  את התושבים שבתיהם גובלים במתחם התחנה המרכזית,  להצגת התכנית.  על-פי התקשורת,  60  תושבים בלבד (מתוך מאות שהוזמנו) הגיעו למפגש, שהתקיים בבית הגמלאי ברחוב סירקין.

 

עיריית הרצליה לא ראתה מקום לההזמין  באופן פומבי את כל תושבי הרצליה, להתרשם מהתוכנית ולהביע דעתם על מרכיביה.   החת"מ מתגורר מרחק של שלושה רחובות ממתחם  התחנה המרכזית וללא היה לו  כל מושג על קיום המפגש, עליו למד בדיעבד מהתקשורת.

 


האינטרס הברור של  התושבים הגובלים במתחם התחנה המרכזית, להביא לסילוקה,  ועל כך אין חולק, הרי השימושים שייעשו במתחם זה,  ועיצובו של המתחם,  האינטרסים של  תושבי הרצליה המתגוררים בסמיכות למתחם התחנה המרכזית, אינם תואמים בהכרח את אלה של תושבי הרצליה או מרכז הרצליה.

 

  • ניסיון מר, שהביא לידי תוצאות עלובות, במיזם החשוב ביותר של עיריית הרצליה, לשינוי פני מרכז הרצליה- תוצאה של שיתוף 'כאילו', של תושבים בתהליך גיבוש ההחלטה. הקש:
    מרכז העיר הרצליה - סוקלוב.

 

אין לנו מושג איזה מידע קבלו משתתפי המפגש בה הוצגה תכנית התחנה המרכזית על-ידי עיריית הרצליה בספטמבר 2009,  אך  באתר   האינטרנט של עיריית הרצליה, מופיעה מצגת של התכנית, בלא כל הסברים המפרטים את התכנית – פרוגרמה.   תמונות המצגת המופיעות באתר עיריית הרצליה באינטרנט -   נותנות מושג כללי בלבד ואינן מאפשרות להתייחס ברצינות להיבטים השונים של התכנית., למעשה, יש בתמונות המצגת  הטעייה, המביאה את המתבונן לחשוב, כי השטחים הירוקים בתכנית הם שטחי ציבור, בעוד למעשה מדובר  בשטח פרטי של  דיירי הבתים.   

 

עיריית הרצליה רואה במפגש זה עם התושבים המתגוררים בשכנות למתחם התחנה המרכזית,  תהליך שקוף ואמיתי של שיתוף הציבור ושמיעת עמדותיו.  עם כל חשיבות מפגש  זה והצורך בו  -  אנחנו רואים במהלך זה, כשהוא נעשה לבדו, פעולה של  יחסי ציבור של  עיריית הרצליה, שאין בה שיתוף הציבור של ממש,  או דיון ציבורי אמיתי וכנה  לגבי מיזם מתחם התחנה המרכזית.

 

על : שיתוף הציבור - דיון ציבורי אמיתי


אמנם הצגת התכנית נעשתה בשלב טרום הפקדה,  אך ספק גדול, אם יש בהערות שהביעו התושבים במפגש עם עיריית הרצליה, כדי להביא לשינוי משמעותי של  הפרוגרמה שגובשה על-ידי עיריית הרצליה.

ע"ס הידע המוגבל שהיה בידינו,  הערנו מספר הערות ענייניות לתכניות.  ראה:
 הערות - שאלות גבע  בעניין תכנית התחנה המרכזית מיום 15.10.09  .

 


 בתאריך 15.11.09 הובהר לנו על-ידי אדריכלית העיר, הדס נוחם,   כי הערות התושבים, לרבות ההערות שלנו, יובאו בפני ועדת התכנון והבנייה  אשר אמור לדון ולהחליט אם לאשר את התכנית. (זאת בנוסף להתנגדויות על-פי דין אם תהיינה).

 


נמתין ונראה, יחד עם כל תושבי הרצליה שאכפת להם מה מתרחש, האם יחולו שינויים בפרוגרמה שהוצגה לתושבים.

 

לדעתנו,  התכנית  - הפרוגרמה,  של מתחם התחנה המרכזית, כפי שהוצגה לתושבים,  משמעותה המעשית הנה,  להוציא  הקצאת שטח להקמת הספרייה העירונית של הרצליה,  צעד  מבורך ורצוי, הרי תכנית מתחם התחנה המרכזית משמעותה, הקמת  שכונת מגורים יוקרתית במרכז העיר, תוך תרומה קטנה, אם בכלל, לשיפור המרקם העירוני של מרכז העיר הרצליה.   בכך עומדת עיריית הרצליה, הזדמנות בלתי חוזרת, לשדרג באופן משמעותי, את תיפקודו ועיצובו של מרכז העיר הרצליה 

 

  • סקר שפורסם ביום  22.11.09   הביעו גולשי אתר mynet   את דעתם  על מצב התחנות המרכזיות של האוטובסים בערים השונות.
  •  81%  מהנשאלים, העניקו לתחנה המרכזית בהרצליה את הציון נכשל.  נתון זה אינו מפתיע איש מבין תושבי הרצליה המשתמשים בתחבורה ציבורית והמתגוררים במרכז העיר, כל המבקר במתחם התחנה המרכזית של הרצליה, הנמצא בפינת הרחובות בן-גוריון, העצמאות  - ממש בטבורה של העיר הרצליה,  חש תחושה קשה של  גועל נפש, עד כדי עלבון אורבאני.

 

שוב אנחנו שואלים, בפעם המי יודע כמה - , מדוע יעל גרמן, ראש עיריית הרצליה, מאז 1998 לא ראתה מקום או צורך, במשך השנים הרבות בהם היא מכהנת כראש עיריית הרצליה, לראות לכך, כי התחנה המרכזית של הרצליה, תהיה ותראה כמקום של בני תרבות.....

title Filter     מספר מאמרים 
# כותרת מאמר
1 הערות על תכנית מתחם התחנה המרכזית, אל מהנדסת העיר הרצליה 10-09
 

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

download office starter 2010 microsoft 
download ms office 2013 home and student 
download photoshop elements 8 mac 
office for mac 2013 
microsoft publisher best price 
clomid compresse viagra dove si compra viagra på internet viagra generika vergleich cialis generique en france
discount levitra online ordering cialis without prescription sildenafil citrate liquid viagra american express vardenafil 10mg
viagra super active sildenafil how to get cialis prescription cost of generic viagra viagra 100 mg indian generic drugs