בושה בושה
מוצרים

תרבות הקניות חוגגת, אנחנו הצרכנים מוציאים כסף רב לקניית מוצרים, אך האם המוכרים, אותם גופי ענק שעושים כסף רב עלינו, מקיימים את חלקם ונוהגים בנו תוך הגינות, ותוך יושר צרכני:

 

על:

הבאנו לקט מתוך המקרים שארעו לנו אישית, מאז הקמת אתר בושה באוקטובר 2006.

 

על הרשתות שיווק המזון הגדולות שאנו סומכים עליהן, ראה בהמשך.

חנויות הרשתות הגדולות, לא מרמות את הצרכנים, לא גונבות מהם, אולם טעויות וכשלים, יש ויש !

אולי, הגיעה העת, כי בכל מקרה כזה, בו עברת את הקופה של החנות, ובדיעבד גילית טעות מצדם בו חוייבת במחיר הגבוה מהנקוב על גבי המוצר או בשלט על המדפים - יחויב בית העסק, לא רק להחזיר לך את ההפרש, אלא לפצות אותך בסכום של ממש. אולי אם כך יקבע בתקנות, אנחנו הצרכנים נטרח יותר כדי לגלות את הטעויות ולראות לכך שלא יסדרו אותנו, והם, בעלי החנויות יתאמצו יותר כדי למנוע טעויות.

 

11.6.13 גם גלידה נטולת סוכר, יכולה להיות מענגת.
גלידת סורבה תות שדה, נטולת סוכר, של חברת 'וניליה',  VANIGLIA - מנעימה את התזונה שלי בלא לפגוע בבריאות.  בתוך שפע ומגוון הגלידות המוצעות לציבור, המכילות הרבה סוכר, שכידוע השפעתו מזיקה, טוב ללמוד שיש גם כמה גלידות ללא סוכר, שטעמן משובח.  חבל כי אין מבחר גדול יותר   וכי מחירה של  הגלידה ללא סוכר, גבוה בהרבה ממחיר גלידה רגילה.

ראה: גלידת סורבה נטולת סוכר של רשת 'וניליה'.

 

15.5.12   בשבחו של מוצר מכשיר בקלייף    - Backlife  -  למניעה או הפחתה של  התקפי כאבי גב.
בשנת 2003 רכשתי מכשיר למניעת  להפחתת כאב גב,אשר עשה מלאכה נאמנה  בתחום הפחתת כאבי הגב באופן משמעותי.  המכשיר  שירת אותי  עד שבשנת 2012, חדל לפעול.  כדי לתקן את המכשיר, נסעתי למשרדי החברה באור יהודה והתברר לשמחתי, כי  כל אשר נדרשתי הוא להחליף את השנאי, הוצאה של 110 ש"ח. מתברר כי מכשירי בקלייף הם  בעלי  תוחלת חיים ארוכה, מה שכמובן, אינו מסייע ליצרני המכשיר,  אך טוב לנו הצרכנים.  ראה:

 

 

22.7.12  מחיר גבוה אצל חנות אופיס-דיפו עבור מחסנית דיו, גם במבצע.
היום  שילמתי  בחנות אופיס – דיפו עבור שתי  מחסניות דיו, מחיר גבוה בהרבה מכפי שמבקשים המתחרים.  האשמה כולה שלי.  לא נהגתי בדרך של צרכנות נבונה,  אבל   כאשר קונים בחופזה, בחוסר בריירה, משלמים יקר.   ראה: רכישת מחסנית דיו במבצע, חנות אופיס - דיפו קניון רננים  22.7.12

 

 

30.6.11 תנובה  יצרנית החלב, הפכה גדולה
נוכח שליטתה של חברת תנובה בשוק החלב והחשש כי  תנובה  גדולה מדי יחסית לגודל השוק ובכך, גורמת לקיום מחירים גבוהים מדי,  אני קונה תוצרת של המתחרים, תרומת היחיד במסגרת מאבק צרכני. ראה: העדפה של מוצרי חלב של אחרים, על-פני מוצרי תנובה. תרומת יחיד במסגרת מאבק צרכני.

 

8.4.2011 רכישת כיסא משרדי אצל ד"ר גב, הפכה להיות פיאסקו. מוצר בעייתי, גבייה בעייתית בגין שרות בתוך תקופת האחריות על המוצר.
כאשר גלגלי כיסא משרדי  המכונה גם כיסא מנהלים, לא זול, אותו רכשתי אצל רשת חנויות ד"ר גב, מתקלקלים אחרי כמה חודשים, ואתה נדרש לשלם 150 ש"ח עבור  קבלת שרות בבית הלקוח, במסגרת האחריות על המוצר, אינך יכול להיות צרכן מרוצה.  קיבלתי אחריות לתקופה של שנתיים, אך חברת  ד"ר גב הכניסו בכתב האחריות, הגבלה כי שירות התיקונים והאחריות הם בחצר המפעל וכי ההובלה היא על חשבון הלקוח. מכאן, לטענת ד"ר גב, הם זכאים לגבות  דמי שרות בסך 150 ש"ח לביקור גם בעת תקופת האחריות. ד"ר גב מתעלמים מהעובדה, כי מגבלה זו, במסגרת האותיות הקטנות, לא הייתה לנגד עיני הצרכן בעת הרכישה, והיא מגיעה לידיו בדרך כלל,  רק עם קבלת המוצר ואיננה בידו בעת ביצוע הרכישה. לדידי גביית דמי השרות  עבור תיקון הכיסא שהתקלקל, היו בבחינתי הקש שבר את גב הגמל והחלטתי להביא את הדברים לידיעת הרבים. על:
רכישות כיסא מנהלים אצל ד"ר גב, פיאסקו עם סימני שאלה על עלות השרות 10.4.11

 

29.9.09 חטא של חברת סופר-פארם אשר בדרך כלל הנה בסדר.
יום אחד לאחר יום הכיפורים, וחברת סופר-פארם התחילה את השנה בחטא. אני משוכנע מזמן, כי התכנית שהצעתי לפני מספר שבועות למשרד המסחר והתעשייה,המופקד על נושא הגנת הצרכן ,לפיה – בכל מקרה של טעות בחיוב הקופה, תשלם החנות פי שלוש מסכום הפרש (תוך קביעת תקרה), מצב בו הצרכן יקבל פיצוי על זמנו שאבד, הוא יקבל תמריץ של ממש, לבדוק את החשבונות ורשתות השיווק השונות, יעשו יותר מאמץ, כדי למזער את מספר הטעויות.

הגיעה העת, כי בכל מקרה כזה, בו עברת את הקופה של החנות, ובדיעבד גילית טעות מצדם בו חוייבת במחיר הגבוה מהנקוב על גבי המוצר או בשלט על המדפים -, יחויב בית העסק, לא רק להחזיר לך את ההפרש שהוא גבה ממך ביתר, אלא לפצות אותך בסכום של ממש שיהיה בו פיצוי ראוי לצרכן וקנס ממשיי יותר, שתישא הרשת. אולי אם כך יקבע בתקנות, אנחנו הצרכנים נטרח יותר כדי לגלות את הטעויות ולראות לכך שלא יסדרו אותנו, והם, בעלי החנויות יתאמצו יותר כדי למנוע טעויות.

משרד המסחר והתעשייה עדיין בודקים את הנושא. להם לא בוער. הרשתות משגשגות ורק הצרכנים, יוצאים פרייארים. כאשר כך מנהלות רשויות הפיקוח, שיטת מצליח, מצליחה מאד....

 

 

16.8.09 טעות לעולם חוזרת
בעקבות גילוי טעות באותו יום, בשתי חנויות נכבדות, החלטתי שאפנה אל גורמי השלטון שעוסקים בנושאי צרכנות, כדי שיפעלו. הגיעה העת, להסיר את הנגע הזה מחיינו הצרכניים.

שתי טעויות באותו יום, בשתי רשתות נכבדות שופרסל-ביג, אופיס-דיפו - הביאו אותי לידי החלטה לעשות מעשה.

קניון רננים, שתי טעויות באותו יום. 16.8.09

 

עוד  סיפורי צרכנות אישיים וכמה כללי התנהגות צרכנית נבונה:
לא חולף שבוע, בלא שאני חווה אירוע צרכני חריג. לא משהו דרסטי או כזה שגורם לי להפסד כיס בסכום נכבד, אלא מקרים בהם מתגלה חוסר תשומת הלב והיעדר הקפדה שתמנע קיפוח הצרכנים. לא יכול להיות שזה קורה רק לי, או אולי מדובר בשגרה שאיש אינו טורח להתרגש בשלה.

 

רשתות השיווק הגדולות, המשווקות מוצרים שונים, אינן מרמות בכוונה תחילה את ציבור הצרכנים, אינן גונבות מהצרכן, אך הן טועות לא אחת ואין מדובר בטעות של הזבן בחנות אלא טעויות מסוגים שונים, לרבות אי-הזנת המחשב בנתונים נכונים. כך או כך, מבחינת הצרכן, התוצאה די דומה.

 

נוכח מצוקות הזמן ועיסוקי הרבים, התייחסותי לאירועי 'זוטות' אלה, הנה מוגבלת. עם זאת, לעתים אני טורח להעלות באתר חלק מהמקרים בהם אני נתקל אישית ולהביאם למען הגולשים לאתר בושה. אני ער לכך, שפועלי בעניין זה מוגבל ולא אפקטיבי. רק ענישה מרתיעה מצד הרשויות, בצד מודעות גדולה יותר מצד ציבור הצרכנים, יביאו לצמצום הנגע. ראיתי גם לציין התייחסות צרכנית חריגה לטובה...

 

בעת קניה בחנות יש לבדוק את החשבון היטב, לאחר התשלום בקופה

מספר המקרים בהם ישנם כשלים צרכניים, בחנויות השונות, הנו בלתי-סביר. רשתות השיווק השונות, 'מסדרות' אותנו וגורפת לכיסן סכומים לא מבוטלים. תירוצים והסברים יש להם בשפע. בעיות ניהול, חוסר הקפדה של העובדים, בעיות מחשב, מה לא ? אנחנו הצרכנים, משלמים לריק סכומים לא מבוטלים, שנשארים בקופת הרשת. רוב הלקוחות אינם בודקים את החשבונות לאחר שעברו את הקופה. סרט החשבון ארוך ומכיל הרבה מספרים ושמות מוצרים ומי זוכר כמה עולה כל מוצר והבדיקה נראית מורכבת וקשה. אלא שהמלאכה קלה יותר מכפי שרבים סוברים. קריאת התלוש לוקחת זמן קצר ויש להתרכז באותם מוצרים בהם אספת מוצרים לעגלה במבצעים ובמוצרים שמחירם יקר יחסית. לאחר שאני עובר את הקופה, כדי לא לעכב את הלקוחות הממתינים בעצבנות, אני נעמד בצד ובודק. שתי דקות ולרוב - בינגו !

 

אני נגש לקופת השרות, מציג את הבעיה, העובדת האחראית בודקת, ולרוב נמצא כי הצדק עמי והעוול מתוקן. הלכו כמה דקות מעצבנות אבל אני לא מוכן להיות פרייר של אף אחד. החלטתי לשתף את הגולשים, בחלק של כשלים צרכניים בהם אני נתקל מעת לעת.

 

 

רשת שופרסל -

אקדים ואומר, שמספר הפעמים שאני נתקל בקשיים ברשת שופרסל, נובע מכך, שחלק עיקרי מהקניות שלי בסופרמרקט, אני עושה בחנות שופרסלביג בקניון רננים. החנייה נוחה, הקניון ידידותי ויש שם חנויות אחרות בהם אני קונה צרכי. עם זאת קשה להפריז בחומרת הבעיה ברשת שופרסל. סיפורים אישיים של קניות ברשת שופרסל, הקש: שופרסל

 

סופרמרקט מגה

על קנייה בחנויות של רשת מגה, השייכת לרשת הריבוע הכחול. אני מבצע רכישות לא מעטות בשתי חנויות של רשת מגה. אחת - בקניון שבעת הכוכבים, הרצליה, השניה - בפארק רעננה. עלי לציין שמספר הכשלים הצרכניים בכל הקשור לפער בין המחירים שאני משלם בפועל, לבין אלה שעלי לשלם לפי השילוט, המבצעים וכו' - שאני מגלה בחנויות אלה, הנו נמוך יחסית. לקריאה על אירועים בחנויות מגה, הקש: מגה

 

סופר-פארם.

רשת מכובדת, מוקפדת. הם גם טועים וגם שם, כמו בכל חנות אחרת, עליך לעמוד על המשמר.
רשת סופר-פארם.

 

אופיס דיפו

לא תפשתי אותם בהרבה טעויות ואולי בעצם, לא בדקתי כמו שצריך.

מקרה שאירע ביום 16.8.09, סתם מכעיס. לא מדובר בסכום גדול, אבל הטעות הייתה בולטת על פניה.

 

מדפסת משולבת תוצרת חברת HP , שרות בלתי-סביר בעליל.

חברה המוכרת מוצרים לצרכנים, נמדדת ברמת השרות שלה. חברת HP נכשלת בתחום השרות בגדול.

השירות בישראל של חברת המדפסות HP הנו בלתי-סביר בעליל ועבורי הנו סיבה טובה מדוע לא לקנות יותר מדפסות מתוצרת HP . המתנה של עד 10 ימי עבודה, אותו קבעה חברת HP לקבל חזרה מדפסת שהתקלקלה, הנו בלתי-סביר וצרכן נבון צריך לשקול, לרכוש מדפסת של חברה אחרת. הקש: מדפסת משולבת HP

 

 

רכישת מכונית סוזוקי - בהנחה של מועדון הוט – לעמוד על הזכויות המגיעות

בתאריך 8.7.07, רכשתי עבור בני אור, מכונית סוזוקי, מסוג ג'יפ י ג'ימני. אני חבר מועדון הצרנים הוט, אך דרך התנהלות של הוט, וחוסר תגובתם לפנייה שלי, מעוררות תמיהות ושאלות.

לקריאה על האירוע הקש: סוזוקי - מועדון צרכנים הוט.

 

רשת טיב-טעם

אני פוקד לעתים לא מזומנות את רשת טיב טעם. החנויות הגדולות שלהם, יפות ומבחר מוצרי המזון מעניין. החנויות הקטנות שלהם, צפופות, אך יחסית לגודלם המגוון גדול.

על כשלים צרכניים בעניין מחירים, הקש: רשת טיב-טעם.

 

סנו, שקיות אשפה איכותית ?, הקש: סנו

 

 

 

   מספר מאמרים 
1 11.6.13 בשבחי גלידת הסורבה ללא תוספת סוכר, של וניליה
2 22.7.12 אופיס דיפו - חנות יקרה - צרכנות לא נבונה, מבצע - מחסנית דיו יקרה להחריד.
3 30.6.11 תנובה גדולה מדי, אני קונה מוצרי חלב של המתחרים
4 10.4.10 ד"ר גב , כיסא מנהלים בעייתי, תצוגה שערורייתית, גביית סכום כסף עבור שירות תוך בתקופת האחריות , למי שלא רוצה לסחוב את המוצר הכבד אליהם, הנה מעשה לא ראוי.
5 13.6.10 צרכנות - שופרסל, ריבוי מועדוני חברים, מטעה, מבלבל
6 22.2.10 מגה בעיר, מוצר שני בחצי מחיר. היזהר מלכודת. צרכן נבון ינהג בהתאם.
7 29.11.09 רכישת תה אדום - רויבוש בלא 25% ההנחה המובטחת
8 29.9.09 עשרה שקלים לא הולך ברגל. סופר-פארם לא הצליחה. שיטת מצליח לא עבדה.
9 אופיס דיפו - office depot
10 16.8.09 בוקר בקניון רננים, הרשתות הגדולות לא מרמות, אבל טעויות יש, התוצאה מבחנית הצרכן דומה
 
« התחלה הקודם 2 1 הבא סיום »
JPAGE_CURRENT_OF_TOTAL

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

purchase windows 7 professional oem 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...on-for-mac 
cost of publisher microsoft 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...ition-2005 
buy microsoft office word 2007 online 
tadalafil ricetta clomid 25mg comprar viagra españa livraison rapide cialis comprar viagra paypal
levitra vs viagra vs cialis buy viagra online canada sildenafil citrate 100mg dosage ordering viagra online safe cost of viagra at walmart
sildenafil prescribing information tadalafil australia levitra generic canada vardenafil online cheapest levitra online