בושה בושה
כתובות וקישורים בנושאי צרכנות

במקרה של בעיה  בנושא צרכנות,  תנסה תחילה לטפל  בבעייה  בכוחות עצמך ורצוי לעשות זאת בכתב. אם לא הגעת לתוצאות שישביעו את רצונך,  תוכל לפנות לאחד מארגוני הצרכנים, שפרטיהם מובאים להלן. רבים פונים לעזרת התקשורת, (עיתונים, רדיו, טלביזיה), אך בשל היריעה הצרה, רק בודדים זוכים כי עניינם יטופל ואז, רב  הסיכוי שטענותיך תשמענה באוזן קשבת.  זו אינה דרך המלך והסיכויים שעניינך יזכה בתשומת-לב של ממש בתקשורת, אינו רב. אתה לא לבד, למרות שאתה משוכנע שעניינך עקרוני,  מעניין וחשוב לציבור. 

 

על:  

במידה ופניה בכתב אינה עוזרת וארגון הצרכנים לא  סייע לפתור את הבעיה, אל תהסס לפנות לבית-המשפט לתביעות קטנות שהוא בית-משט שלום, היושב בדין על-פי פרוצדורה מקילה ופשוטה. ייתכן, שמפאת העומס המוטל על בתי-המשפט,  בדיון הקצר שיוקדש לעניינך, לא יינתן   לך זמן להבהיר את טענותיך באריכות וגם ההתרגשות שלך לא תוסיף לבהירות הדברים.  לעתים, ואתה עלול לחוש שבית-המשפט לא הקדיש לך את הזמן הראוי, אך זאת לדעת  - השופטים הנם מקצוענים, ישרים והוגנים וגם אם האמת שלך,  לא תהיה מקובלת על השופט היושב בדין, קבלת את יומך בבית-המשפט. למרות  החולשות, תביעה קטנה הנה מכשיר יעיל וטוב ועניינך ישמע ויסתיים תוך פרק זמן קצר יחסית. (חודשים ספורים מהגשת התביעה).

על: הליך תביעות קטנות

 

חוקי הגנת הצרכן נועדו לשמור על זכויותיך. בעת הצורך תעיין בהם ואל תהסס לפעול.  החוק יכול לסייע רק אם אתה הצרכן תפסיק להיות כנוע ופסיבי:

חוק הגנת הצרכן תשמ"א 1981 הנו החוק בו הוסדרו מרבית הנושאים הנוגעים להגנת הצרכן. מרביתו של  החוק עוסק בפיקוח הרשויות - (משרד התעשייה והמסחר), על  קיום מסחר הוגן ושמירת זכויות הצרכנים.   הזרוע השלטונית הפועלת בעניין זה, הנה  הממונה על הגנת  הצרכן הפועל במסגרת משרד התעשייה והמסחר. (ביקורת על סרוב הממונה על הצרכן לבחון שינוי בו ישותפו הצרכנים - ראה :
כשלים בנושא צרכנות

 

הבאנו את הוראות חוק הגנת הצרכן, באמצעות קישור אל אתר הממונה על הגנת הצרכן, הקש:
נוסח חוק הגנת הצרכן

 

 

 ביום 14.12.10  נכנסו  לתוקפן תקנות  הקובעות,  את התנאים, המוצרים והשירותים, אותם ניתן לבטל על-ידי הצרכן וכן  כי במקרה של החזרת מוצרים יקבל הצרכן  כסף במקום  תעודת זיכוי.  שינוי לטובה בהחלט. מהפכה  - כנראה שלא. ראה:החזר כספי במקרה של ביטול עסקה


 

ארגוני צרכנים וגופים  הנותנים ייעוץ פרטני בנושאי כשלים צרכניים:

אמון הציבור, תרבות צרכנית  בישראל:

http://www.emun.org/ptrust/html/web/zkesher.htm

 רח' לבונטין 30, תל-אביב,  651156, טל: 03-5606069 ;     פקס: 03-5601384

 

 

'ישראל הוגנת'
ישראל הוגנת, הנו אתר אינטרנט אשר אימץ את הסיסמא – 'לכולנו מגיעה צרכנות הוגנת'.
מפעילי האתר  מצהירים כי  האתר הוקם כדי לטפל בפניות צרכנים אשר נתקלים בכשל צרכני מכל סוג.
על-פי האתר, ניתן להתלונן  על בתי עסק שאינם נוהגים  תוך הגינות צרכנית ולקבל מענה אישי  המתייחס לצעדים אשר בידי   הצרכן  הפונה לעשות.  אתר 'ישראל הוגנת'

אין לנו כל ניסיון אישי עם  אתר 'ישראל הוגנת' ומידע  על  יעילות והיקף פעולתם. 

 

המועצה הצרכנית הישראלית לצרכנות
המועצה הישראלית לצרכנות -   http://www.consumers.org.il/

ת.ד  20413 תל-אביב , 61200 פקס: 03-6241035 ;

 מידע על:  חוקים צרכניים, פסקי-דין, עצות שימושיות. ניתן להגיש תלונה בדרך מקוונת.
על : - מאבק המועצה הישראלית לצרכנות  בעד ביטול גורף של  עמלות הבנקים 11-09 -  ביקורת.

 

יחד זה כוח
'יחד זה כוח' -   ארגון צרכנים חברתי      טל" 077-4004774  ; פקס: 08 9202450

http://www.yahad-ze-coah.co.il/

 

שי"ל - שירותי מידע וייעוץ לאזרח
שי"ל -  שרותי מידע  וייעוץ לאזרח,  הנו  פורטל בענייני צרכנות של המדינה בנושאים שונים, לרבות צרכנות, אשר פועל בחסות משרד הרווחה והשירותים החברתיים. שי"ל פועלת בשיתוף עם  הרשויות המקומיות, אשר בחלקן יש להם סניפים.  שי"ל הנה גוף רציני, המבוסס על עבודת מתנדבים בתחומים שונים והם מסייעים באופן פרטני לאזרחים רבים, אשר נתקלים בבעיות שונות, בנושאים שונים.

http://www.shil.info/

משרד ראשי  - אחד העם 9, ת.ד 29360, תל-אביב, טל: 1-800-506060  ;   פקס: 03-5177337

כתובות וטלפונים של  שלוחות של שי"ל בערים השונות.

 

רשות ההסתדרות לצרכנות
רח' ארלוזורוב 93, תל-אביב, מנכ"ל ירון לוינסון עו"ד – 03-6921280-1  ;  פקס: 036921225
ישנם רכזי צרכנות במקומות שונים בישראל.

 

 

איגוד הצרכנים בישראל (בלתי תלוי)

http://www.ivolunteer.org.il/Index.asp?ArticleID=648&CategoryID=122
רח' המלך ג'ורג' 35, תל-אביב,  63299,  טל: 03-5285228 ;  פקס: 03-5285229

 

 

קנית מוצר, אתה נזקק לטכנאי, אל תסכים להמתין בבית חצי יום. חובת החברה נותנת השרות, לראות לכך, שהטכנאי יגיע בתוך שעתיים מהשעה שנקבעהו. ראה סעיף 10 לתקנות. הקש: תקנות הגנת הצרכן (אחריות ושירות לאחר מכירה), תשס"ו  - 2006.

 

אתר בושה,   מביא רק נושאים שאריה גבע נתקל בהם  אישית   בענייניו או בענייני משפחתו ושהטיפול בהם,  עוסק בסוגיות עקרוניות, שפתרונן או העלאתן על סדר היום, יביא תועלת לציבור רחב.  בנושאים הצרכניים, רוב הדברים בהם נתקלים, הם נושאים פרטניים, שהטיפול בהם, לרוב פותר בעיות נקודתיות ולא סוגיות עקרונית.  לפיכך, המאבקים שלי  בנושא צרכניים הם מועטים,  אך הבאתי לידיעת הרבים, ו  חלק מהאירועים הצרכניים, בהם נתקלתי  באופן אישי.

 

לקריאת  ניסיון אישי בו התגלו לי  כשלים צרכניים, ברכישת מוצרים, עבור לדף, ניסיון אישי 

 

 נתקלת בבעיית קיפוח, פגיעה בזכויות, התנהגות לא נאותה של רשויות שלטון או גופים גדולים -  מה עושים, למי פונים ? אתר בושה ריכז רשימה של גופים  הפועלים על בסיס התנדבות, למען האזרח בתחומים שונים. הקש:  עזרה, סיוע, עצה -  מה עושים אל מי פונים

title Filter     מספר מאמרים 
# כותרת מאמר
1 14.12.2010 מהפכה צרכנית חדשה, כסף במקום זיכוי כספי , אפשרות ביטול . המציאות קצת שונה.
2 חוק הגנת הצרכן, עסקה קצובה, תיקון בתוקף מיום 10.1.09
 

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

buy adobe photoshop cs4 mac canada 
buy microsoft access 2007 upgrade 
cost of adobe premiere pro cc 2014 mac 
download outlook 2010 for mac 
download office 2010 for mac 
cialis kopi cialis generico en españa cialis marca générique viagra europe cialis in svizzera
5mg cialis online is generic cialis effective buy indian levitra generic viagra united states sildenafil prices
viagra over the counter viagra online generic viagra herbal substitute order sildenafil viagra prescribing information