בושה בושה
ביטוח

 

ביטוח הנו ענף כלכלי בעל חשיבות  ומשקל בחיים הכלכליים-עסקיים-צרכניים. ביחסים בין המבוטחים-הצרכנים לבין חברות הביטוח, שהם גופים כלכליים רבי עוצמה, אין שיווי משקל או יחסי כוחות שווים, ולא אחת, חברות הביטוח מנצלות היטב את עוצמתן והידע שלהם, מול האזרח, שהוא לרוב חבר ישע.

עסקי הביטוח בישראל מוסדרים בחוק חוזה הביטוח, התשמ"א-1981, אשר עוסק בחוזה הביטוח, מתוך   נקודת גישה של הגנה על המבוטחים. למרות רצונו הטוב של המחוקק,  ביחסים הלא סימטריים בין חברות הביטוח, שהם נפילים כלכליים, לבין המבוטח, שהוא החוליה החלשה, לא אחת סעיפי החוק אינם מסייעים לאיש הקטן, הנאלץ להתמודד עם  חברות הביטוח, שיעילות מאד בתחום השיווק וגביית הפרמיות, אך 'מהססות' כאשר עליהן לשלם תשלומי ביטוח במקרה הצורך.

 

עקרון תום הלב, שהוא אבן יסוד בדיני החוזים בישראל,  חל ביתר שאת,  בחוזי הביטוח, וחובה זו, חלה על הצרכן - המבוטח ועל חברות הביטוח כאחד.

 

 

תעמוד על זכויותך, ואם האותיות הקטנות בחוזה הביטוח  אינן ברורות,  או שחברת הביטוח לא הפנתה את תשומת לבך לנושא מהותי,  זכותך לקבל שיפוי או פיצוי בהתאם לפוליסה, תעמוד לך, אם תכלכל את מעשיך בתבונה.

 

חובת התשובה בכתב  של חברת הביטוח

חברת הביטוח חייבת להשיב לפנית של המבוטחים אליה בכתב ובאופן מנומק, כך נקבע בפסק-דין, כב' השופטת חדווה וינדבאום, ווילצקי. ראה:

 

 

 

כן נקבע בפסק הדין כי הנחיות המפקחת על הביטוח, הן בעלות תוף מחייב (נקבע על-ידי  בית המשפט העליון).   מבוטח המגיש תביעה אל לחברת ביטוח זכאי לקבל  תוך זמן סביר את עמדת חברת הביטוח  בכתב, בנוגע לכל עילות התביעה.  אולם חובת המבוטח לאפשר לחברה המבטחת לגבש עמדתה ובמידה והוא אינו ממציא נתונים ומסמכים  שיש בהם להוכיח את הדרישה שלו, , לא ישמע בטענה כי המבטחת מנועה מלהתגונן.

 

 

עניינו של אתר בושה הנו בענף הביטוח, בהיבט הצרכני שלו.

 

בין השאר, באתר בושה על ביטוח:

זכויות - הפרתן

ביטוח סיעודי

ביטוח נסיעות חו"ל

ביטוח רכב - כולל ביטוח רכוש  - ביטוח אלמנטרי

ביטוח בריאות

פנסיה עוזרות בית, מטפלות

 

כל אחד מעמנו נזקק  לביטוחים כאלה או אחרים והם מהווים מרכיב לא מבוטל בהוצאה של כל משפחה, בצד רשות הביטחון שמעניק לנו הביטוח בתחומים רבים.

 

זהו תחום מורכב, שבו מצד אחד נמצאות חברות הביטוח, ענקים כלכליים רבי עוצמה וממולם,  אנחנו הצרכנים, שכוחנו כפרטים הנו מועט אבל לא מבוטל.

 

איך בוחרים את חברת הביטוח -  מידע חשוב - סטטיסטיקה על תביעות
בחירת חברת הביטוח אצלה נרכוש  ביטוח  כלשהו, הנה משימה לא קלה, הדורשת בדיקה מעמיקה שהופכת להיות מעיקה ומכבידה. לא אחת, אנו בוחרים באופציה הקלה, ורוכשים ביטוח אצל סוכן הביטוח או באחת מחברות הביטוח העובדות באופן ישיר מול  ציבור המבוטחים מבלי לדעת הרבה על דרך ההתנהלות של חברת הביטוח מול מבוטחיה.   הפרסום הרב של חברות הביטוח, הנו כמו שטיפות מוח של ממש. גם גלישה באתר אינטרנט,  מבלבלת נוכח שפע האתרים המציעים ביטוחים שונים, הן של חברות הביטוח והן אתרים של סוכני ביטוח,  ושל  יועצים - מי לא ?

היקף הכיסוי בצד התנאים המגבילים המצויים בפוליסת הביטוח הם הנדבך החשוב ביותר.  מחיר הפוליסה, (הנכון) , השתתפות עצמית, מידת הכיסווי וכו'  - הם היבטים חשובים מאד אותם יש לשקול ולגביהם יש לערוך השוואה בין הביטוחים השונים.  אך הדרך בה נוהגת חברת הביטוח, כאשר אנו חלילה וחס, נאלצים להגיש תביעה,  היא לדעתי  אולי  החשובה ביותר לגבי  השקול איזה חברת ביטוח לבחור, במיוחד כאשר קיים דמיון בנתונים של הפרמטרים האחרים. .

ביטוח נסיעות חו"ל, הוא ביטוח בו אתה רוכש ביטוח מדי נסיעה, כך שההחלטה איזה ביטוח לרכוש, שווה וחוזרת כל פעם מחדש.  התברר לנו, כי למעשה  אין מידע בעניין התנהלות חברות הביטוח בנושאי תביעות, פנינו אל המפקח על הביטוח ואכן חל שינוי,  בין בשל התערבותנו, או משום שפתאום, אחרי כל כך הרבה שנים,  אנחנו והמפקח על הביטוח,  נפלה 'עלינו השכינה' באותו עת. מצב הדברים כיום הנו  כי החל מ - 1.6.12  יהיו חייבות חברות הביטוח להציג באתר האינטרנט שלהם, מידע מפורט  בעניין  מספר התביעות המשפטיות  אשר הגישו מבוטחים ומה עלה בחלקן.

בשנים לאחר מכן ,  חייבות יהיו חברת הביטוח  לפרסם את נתוני השנה שעברה בלוויית נתוני שנים קודמות.


לא נותר לנו ציבור רורכשי הפוליסות, אלא לעקוב ולהמתין אחר הדרך בה יפרסמו חברות הביטוח את  הנתנוים המענייינם  על  התביעות נגדן,  זאת בתקווה, כי הפרסום הצפוי,  ישנה לטובה מבחינת המבוטחים, את התייחסותם לגבי תביעות המוגשות נגדם.

 

אתר בושה אינו  מצליח להבין, מדוע המפקח על הביטוח  מסרב להציג בעתיד באתר האינטרנט שלו, מידע מרוכז של כל חברות הביטוח  כדי שיקל עלינו המבוטחים, לעיין במידע בטרם רכישת ביטוח.  אתר

בושה ימשיך לפעול בתחום זה, תוך תקווה, כי עד אשר תכנס לתוקף חובת חברות הביטוח להציג את הנתונים באתר שלהם, יפנים המפקח על הביטוח, את היתרון הגלום בפרסום מרוכז של הדברים באתר  של אגף שוק ההון.  הגיעה העת כי הממשלה לתפעל לשיפור השקיפות, תוך הגברת זמינות המידע לאזרחים.   ראה :
ביטוח נסיעות חו"ל - פרסום  לקוי של מידע על  תביעות  לקוחות נגד חברות הביטוח 2011

 

 

אריה גבע לא עסק בביטוח מימיו, ואין לו הבנה מקצועית בנושאי ביטוח. עם זאת, נוכח החשיבות של הביטוח בחיינו, הרי שמעורבותו  של גבע כצרכן, בתחומי ביטוח שונים, היה רבה ומכאן, מגוון הנושאים בהם עוסק אתר בושה.

 

שלא כמו בענף הבנקאות, שם יחסי הגומלין בין  הבנק ספק השרות, לבין הצרכן, הנו קשר שוטף ורציף, הרי ביחסים בין חברת ביטוח,  המבטח, לבין הצרכן, הנו יותר חד-צדדים בו נדרש המבטח להרים חלקו ביחסים, רק כאשר מתרחש אירוע ביטוחי.  לדאבון לב, אנו נתקלים לא אחת, כי כאשר מגיעה עת פקודה, לא תמיד חברת הביטוח פועלת באופן לו מצפה, הצרכן - המבוטח.

 

על המפקח על הביטוח

לקריאת נושאי הביטוח השונים, בהם היה מעורב אריה גבע, ראה עמוד ביטוח והקטגוריות השונות.

השלטון - שלוחותיו

רשויות מקומיות

oem corel videostudio 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...ro-sp3-oem 
best price rosetta stone hebrew 
http://www.flyrnai.org/dbimg/R...express-hd 
cheap microsoft office student 
cialis compresse 5 mg kamagra te koop cialis générique en france cialis pris apotek achat viagra le moins cher
purchase levitra online vardenafil hcl 20mg tab cialis without prescription in canada 200 mg viagra levitra vardenafil tablets
tadalafil online viagra indian pharmacy viagra sildenafil in new zealand 200 mg viagra tadalafil manufacturers india